ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ຊອດຜ່ານພູຜາ ແລະ ສາຍນ້ຳຢ່າງຫຼວງຫຼາຍ ເຊິ່ງການເດີນທາງແບບນີ້ ຫຼາຍຄົນມັກ, ເພາະມັນບໍ່ໄດ້ລ້ຽວຊ້າຍ ຫຼື ລ້ຽວຂວາ ແລະ ຂຶ້ນລົງຢູ່ຕາມພູເລື່ອຍໆ ຄືກັບຍານພາຫະນະທີ່ແລ່ນຕາມທາງທົ່ວໆໄປ. ການເດີນທາງກໍມີຄວາມວ່ອງໄວ, ປອດໄພ, ສະດວກສະບາຍ ແລະ ເປັນມິດຕໍ່ສິ່ງແວດລ້ອມ ເຊິ່ງເປັນສາເຫດທີ່ເຮັດໃຫ້ຈໍານວນຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ການຂົນສົງສິນຄ້າໄດ້ມີທ່ວງທ່າເພີ່ມຂຶ້ນຢ່າງຕໍ່ເນື່ອງ.
ທ່ານ ສີ ຈິ້ນຜິງ ປະທານປະເທດ ແຫ່ງ ສປ ຈີນເຄີຍກ່າວວ່າ: ເສັ້ນທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວ ແມ່ນໂຄງການຕົວແບບຂອງການຮ່ວມມື ທີ່ຕ່າງຝ່າຍຕ່າງມີຜົນປະໂຫຍດ ລະຫວ່າງສອງປະເທດ. ຮັກສາ ແລະ ດຳເນີນການທາງລົດໄຟໃຫ້ດີ, ພັດທະນາ ແລະ ກໍ່ສ້າງເຂດທີ່ລຽບຕາມເສັ້ນທາງໃຫ້ດີ “ເພື່ອສ້າງທາງລົດໄຟລົດໄຟໃຫ້ປຽບເໝືອນເສັ້ນທາງຄຳດ້ານການຂົນສົ່ງ” ແລະ ສ້າງຄວາມຜ່າສຸກໃຫ້ແກ່ປະຊາຊົນສອງປະເທດ.
ທ່ານ ທອງລຸນ ສີສຸລິດປະທານປະເທດ ແຫ່ງ ສປປລາວ ແລະ ຄະນະຜູ້ແທນລັດຖະບານ ທີ່ຜ່ານມາເຄີຍໄດ້ຂີ່ລົດໄຟຈີນ-ລາວ ທັງໄດ້ຢ້ຽມຢາມສະຖານີລົດໄຟຈຳນວນໜຶ່ງ ພ້ອມທັງຫ້ອງຂອງຂະບວນລົດໄຟ ເຊິ່ງທ່ານໄດ້ຕີລາຄາສູງຕໍ່ຄວາມສະດວກສະບາຍ, ຄວາມສະຖຽນ ແລະ ຄວາມປອດໄພຂອງຂະບວນລົດໄຟ. ນອກນີ້, ທ່ານຍັງໃຫ້ທິດຊີ້ນຳອີກວ່າ: “ບໍລິສັດທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຕ້ອງຄຸ້ມຄອງເສັ້ນທາງລົດໄຟໃຫ້ດີ, ສະໜອງການບໍລິການໃຫ້ດີ, ເຮັດສຸດຄວາມສາມາດເພື່ອຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານ ແລະ ສິນຄ້າໃຫ້ຫຼາຍກວ່າເກົ່າ”.
ນັບມາຮອດວັນທີ 12 ມີນານີ້, ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານທັງໝົດ 30,2 ລ້ານເທື່ອຄົນ ແລະ ຂົນສົ່ງສິນຄ້າຫຼາຍກວ່າ 34,2 ລ້ານໂຕນ. ໃນນັ້ນ, ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານສາກົນໄດ້ຂົນສົ່ງຜູ້ໂດຍສານຂ້າມຊາດທັງໝົດ 145.000 ກວ່າເທື່ອຄົນ ທີ່ມາຈາກ 80 ກວ່າປະເທດ ແລະ ເຂດແຄວ້ນ, ຂົນສົ່ງສິນຄ້າຂ້າມຊາດໄດ້ຫຼາຍກວ່າ 7,8 ລ້ານໂຕນ.
ການຂົນສົ່ງສິນຄ້າໄດ້ຂະຫຍາຍໄປເຖິງ 12 ປະເທດໃນການຮ່ວມກັນສ້າງ “ໜຶ່ງແລວໜຶ່ງເສັ້ນທາງ” ເຊັ່ນ: ລາວ, ໄທ, ຫວຽດນາມ, ມຽນມາເປັນຕົ້ນ ແລະ ຕົວເມືອງສຳຄັນຕ່າງໆໃນ 31 ແຂວງ, ເຂດປົກຄອງຕົນເອງ ແລະ ກຳແພງນະຄອນຂອງຈີນ.ຕົ້ນທຶນດ້ານການຂົນສົ່ງສິນຄ້າລະຫວ່າງນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນຫານະຄອນຄຸນໝິງໄດ້ຫຼຸດລົງປະມານ 40% ຫາ 50% ເມື່ອທຽບໃສ່ຕອນທີ່ຍັງບໍ່ທັນໄດ້ເປີດທາງລົດໄຟສາຍນີ້.
ນັບແຕ່ເປີດນຳໃຊ້ທາງລົດໄຟເປັນຕົ້ນມາ, ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານທີ່ແລ່ນຕາມທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວຕອນພາຍໃນປະເທດຈີນໄດ້ເພີ່ມຈາກ 35 ຖ້ຽວຕໍ່ມື້ຂຶ້ນເປັນ 51 ຖ້ຽວຕໍ່ມື້ໃນປັດຈຸບັນ. ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານທີ່ແລ່ນຢູ່ຕອນພາຍໃນປະເທດລາວໄດ້ເພີ່ມຈາກ 4 ຖ້ຽວຕໍ່ມື້ຂຶ້ນເປັນ 12 ຖ້ຽວຕໍ່ມື້. ຫວ່າງມໍ່ໆມານີ້, ຍ້ອນຈໍານວນຜູ້ໂດຍສານຫຼາຍຂຶ້ນ ຂະບວນລົດໄຟໂດຍສານສາກົນ D87/D88 ລະຫວ່າງນະຄອນຄຸນໝິງ ສປ ຈີນຫານະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ແຫ່ງ ສປປ ລາວກໍໄດ້ເພີ່ມສະຖານີຕື່ມອີກສອງສະຖານນີ ຄື ສະຖານີຢຸ້ຍຊີຢູ່ປະເທດຈີນ ແລະ ສະຖານີເມືອງໄຊຢູ່ປະເທດລາວ. ປັດຈຸບັນ, ສະຖານີລົດໄຟໄດ້ເພີ່ມຂຶ້ນເປັນ 10 ແຫ່ງ ເຊິ່ງໄດ້ເພີ່ມຄວາມສະດວກແກ່ການອອກເດີນທາງໃຫ້ແກ່ຜູ້ໂດຍສານຕື່ມອີກ.
ທາງລົດໄຟຈີນ-ລາວໄດ້ເຊື່ອມຕໍ່ນະຄອນຄຸນໝິງ ສປ ຈີນ ແລະ ນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ສປປ ລາວ, ມີຄວາມຍາວທັງໝົດ 1.035 ກິໂລແມັດ, ເປັນທາງລົດໄຟສາກົນສາຍທຳອິດທີ່ນຳໃຊ້ເຕັກນິກ ແລະ ອຸປະກອນຂອງຈີນທັງໝົດ ແລະ ໄດ້ເຊື່ອມຕໍ່ກັບເຄືອຂ່າຍທາງລົດໄຟຈີນໂດຍກົງ. ການເດີນທາງຈາກສະຖານີຄຸນໝິງໃຕ້ໄປຫາສະຖານີນະຄອນຫຼວງວຽງຈັນ ໄດ້ຫຼຸດລົງຈາກ 10 ຊົ່ວໂມງ 30 ນາທີໃນເມື່ອກ່ອນ ມາເປັນ 9 ຊົ່ວໂມງ 26 ນາທີໃນປັດຈຸບັນ ເຊິ່ງຫຼຸດລົງຮອດ 1 ຊົ່ວໂມງປາຍ.
ປັດຈຸບັນ ສປປ ລາວມີເສັ້ນທາງລົດໄຟເຊື່ອມຈອດກັບ ສປ ຈີນແລ້ວ ເຊິ່ງໄດ້ສ້າງສະພາບທີ່ເອື້ອອຳນວຍໃຫ້ແກ່ການຄ້າ-ການລົງທຶນ, ການສ້າງວຽກເຮັດງານທຳ, ການແລກປ່ຽນວັດທະນາທຳ, ການທອງທ່ຽວ ແລະ ການຄົມມະນາຄົມຂົນສົ່ງ. ໃນອະນາຄົດ, ເສັ້ນທາງສາຍນີ້ຍັງມີແຜນຈະເຊື່ອມຈອດກັບໄທ, ມາເລເຊຍ ແລະ ສິງກະໂປເປັນຕົ້ນ. ເມື່ອຮອດເວລານັ້ນ, ເຖິງວ່າ ສປປ ລາວຈະເປັນປະເທດບໍ່ມີທາງອອກສູ່ທະເລ ແຕ່ກໍຈະກາຍເປັນປະເທດທີ່ເຊື່ອມຈອດເຊື່ອມໂຍງຢ່າງແນ່ນອນ.